Selamat datang ke laman web Supplement Bina Badan! Laman ini menyediakan produk supplement bina badan yang boleh anda tempah secara online dan dihantar melalui kurier kepada anda. Laman web Supplement Bina Badan juga memaparkan artikel tips dan panduan mengenai produk supplemen untuk bina badan. Anda boleh menempah Supplement Bina Badan melalui laman ini hanya dengan KLIK pada gambar produk yang dipaparkan dalam laman web ini. Akan datang, banyak artikel berkaitan Supplemen untuk Bina Badan dalam bahasa Malaysia akan dipaparkan di sini, jadi sila bookmark laman ini untuk memudahkan anda kembali membaca infomasi terkini tentang Supplement Bina Badan.

RESEPI MASAKAN UNTUK BINA BADAN

Makanan Untuk Bina Badan & Makanan Untuk Bina Otot


RESEPI MASAKAN UNTUK BINA BADAN

Jika anda sedang berusaha untuk membina otot, ia mengambil masa lebih daripada sekadar memulakan rutin mengangkat berat. Anda perlu menukar diet pemakanan anda juga. Memilih makanan bina badan yang betul secara berkesan akan meningkatkan pembesaran otot anda dan juga mengisi zat badan anda selepas senaman.

Berikut adalah 5 tips memilih makanan bina badan ;-

1. Tingkatkan kadar pengambilan makanan anda.
Jika anda mengangkat berat, maka anda perlu makan lebih kerap. Orang yang aktif memerlukan lebih banyak kalori daripada orang yang tidak aktif bersukan.

2. Atur jadual & waktu makan anda.
Anda perlu makan sekurang-kurangnya satu jam sebelum senaman yang dirancang anda. Ini memberi masa badan anda cukup untuk menghadamkan makanan, supaya anda mempunyai tenaga untuk bersenam. Anda juga perlu makan sesuatu dalam jumlah yang kecil, contohnya makan kuantiti buah-buahan secara sederhana adalah baik selepas latihan bina badan.

3. Tambah jumlah karbohidrat dalam diet anda.
Anda mungkin pernah mendengar orang yang ambil makanan berkarbohidrat tinggi sebelum dan selepas senaman. Karbohidrat memberi badan anda lebih banyak tenaga dan menggantikan nutrien yang hilang semasa senaman anda.

4. Lebihkan sumber protein dalam makanan anda.
Sebaik-baiknya, anda mahu makan sumber protein tanpa lemak apabila anda cuba untuk membina otot. Ayam, ikan dan daging adalah pilihan yang terbaik untuk pembina badan. Protein shake juga elok digunakan untuk membina otot.

5. Makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran.
Ini menyediakan tubuh anda dengan vitamin dan nutrien yang mencukupi semasa anda membuat latihan bina badan yang berat untuk menambahkan pembesaran otot.


Tips Tambahan Yang Penting!

1. Jangan lupa untuk minum air yang banyak semasa dan selepas senaman angkat berat. Dehidrasi boleh menimbulkan risiko kesihatan yang serius.

2. Anda juga boleh mencari & menggunakan sumber vegetarian untuk keperluan protein anda. Anda boleh menggunakan sumber tumbuh-tumbuhan untuk protein dan juga telur.
 

Resepi Masakan Untuk Bina Badan Yang Disyorkan

Untuk membina otot badan memerlukan penjagaan diet pemakanan yang baik & teratur, jadi saya mengesyorkan agar anda membaca ebook Anabolic Cooking yang ditulis oleh Dave Ruel, ahli bina badan yang juga pakar dalam pemakanan. Ebook beliau disusun khas untuk ahli bina badan yang mahukan resepi masakan bina badan yang lazat dan berkhasiat.


Sila download ebook tersebut di sini ==>  http://www.AnabolicCooking.net.tf

RESEPI MASAKAN BINA BADAN